Til forsiden
  • Til forsiden
  • Kontakt os
  • Sitemap
  • Alfabetisk oversigt
  • English version

Kvantitative krav

Kvantitative krav handler om, hvor meget, man skal nå på sit arbejde. I skemaet handler de fire spørgsmål om et muligt misforhold mellem arbejdsopgavernes omfang og den tid, der er til rådighed for at udføre dem tilfredsstillende. Hvis der konstant er høje kvantitative krav, kan der opstå stress. Det hjælper, hvis man har indflydelse på sit arbejde og har ressourcer til at imødekomme kravene. Det er også en stor fordel, at kravene er klare og entydige, således at man ved, hvornår man har udført opgaven tilfredsstillende.

Herunder fremgår gennemsnit for de 11 BAR i dimensionen Kvantitative krav.
Skalaen går fra 0 til 100 point.
Høje kvantitative krav illustreres med lange søjler, lave kvantitative krav med korte søjler.

Sorter på branche
Sorter på gennemsnit


BrancheArbejdsmiljøRåd (BAR)Gn.Dimensionens gennemsnit = 40Antal
BAR Jordbrug dictionary30*billedetomsorttom83
BAR Transport og engros dictionary36*billedetomsorttom299
BAR Grafisk dictionary37billedetomsorttom22
BAR Industri dictionary37*billedetomsorttom362
BAR Bygge og anlæg dictionary38billedetomsorttom162
BAR Handel dictionary38billedetomsorttom113
BAR Service og tjenesteydelser dictionary38*billedetomsorttom285
BAR Social og sundhed dictionary39billedetomsorttom739
BAR Undervisning og forskning dictionary45*imagesortimagetom337
BAR Privat kontor og administration dictionary47*imagesortimagetom266
BAR Finans/Offentlig kontor og adm. dictionary48*imagesortimagetom276

Tegnforklaring:

  • [Gn.] Gennemsnit for branchen. Værdier der er signifikant forskellige fra gennemsnittet er markeret med *.
  • [Dim. Gn.] Gennemsnittet for dimensionen er vist som lodrette sorte streger i figuren.
  • [Antal] Antal svar fra den pågældende BAR.

Tilbage til oversigt


Udskriv Udskriv

blank

Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø | Lersø Parkallé 105 | DK-2100 København Ø | tlf 39 16 52 00 | fax 39 16 52 01