Til forsiden
  • Til forsiden
  • Kontakt os
  • Sitemap
  • Alfabetisk oversigt
  • English version

Ledelseskvalitet

Denne dimension handler om den nærmeste leders kvaliteter som leder, således som dette opleves af de ansatte. Ledelseskvalitet anses for at være en central faktor i det psykiske arbejdsmiljø.

Herunder fremgår gennemsnit for de 11 BAR i dimensionen Ledelseskvalitet.
Skalaen går fra 0 til 100 point.
Høj ledelseskvalitet illustreres med lange søjler, lav kvalitet med korte søjler.

Sorter på branche
Sorter på gennemsnit


BrancheArbejdsmiljøRåd (BAR)Gn.Dimensionens gennemsnit = 55Antal
BAR Jordbrug dictionary60*imagesortimagetom64
BAR Social og sundhed dictionary58*imagesortimagetom619
BAR Finans/Offentlig kontor og adm. dictionary57imagesortimagetom221
BAR Privat kontor og administration dictionary57imagesortimagetom203
BAR Undervisning og forskning dictionary56imagesortimagetom289
BAR Handel dictionary55imagesorttom84
BAR Bygge og anlæg dictionary54billedetomsorttom114
BAR Service og tjenesteydelser dictionary53billedetomsorttom202
BAR Industri dictionary52*billedetomsorttom270
BAR Transport og engros dictionary51*billedetomsorttom216
BAR Grafisk dictionary49billedetomsorttom16

Tegnforklaring:

  • [Gn.] Gennemsnit for branchen. Værdier der er signifikant forskellige fra gennemsnittet er markeret med *.
  • [Dim. Gn.] Gennemsnittet for dimensionen er vist som lodrette sorte streger i figuren.
  • [Antal] Antal svar fra den pågældende BAR.

Tilbage til oversigt


Udskriv Udskriv

blank

Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø | Lersø Parkallé 105 | DK-2100 København Ø | tlf 39 16 52 00 | fax 39 16 52 01