Til forsiden
  • Til forsiden
  • Kontakt os
  • Sitemap
  • Alfabetisk oversigt
  • English version

Social støtte og feedback fra overordnede

Social støtte fra den nærmeste overordnede fokuserer på hjælp, feedback og villighed til at lytte hos den nærmeste leder. Vigtige egenskaber ved hjælp og støtte er timing (Kommer støtten, når der er brug for den?) og form (Er det den rigtige form for støtte?). At give ”gode råd”, når den ansatte ikke har bedt om det eller føler behov for det, kan være værre end ingenting.

Herunder fremgår gennemsnit for de 11 BAR i dimensionen Social støtte og feedback fra overordnede.
Skalaen går fra 0 til 100 point.
God social støtte fra overordnede illustreres med lange søjler, ringe social støtte med korte søjler.

Sorter på branche
Sorter på gennemsnit


BrancheArbejdsmiljøRåd (BAR)Gn.Dimensionens gennemsnit = 62Antal
BAR Jordbrug dictionary67imagesortimagetom63
BAR Handel dictionary64imagesortimagetom84
BAR Privat kontor og administration dictionary63imagesortimagetom204
BAR Service og tjenesteydelser dictionary63imagesortimagetom204
BAR Bygge og anlæg dictionary62imagesorttom115
BAR Finans/Offentlig kontor og adm. dictionary62imagesorttom221
BAR Industri dictionary62imagesorttom268
BAR Social og sundhed dictionary62imagesorttom616
BAR Undervisning og forskning dictionary59billedetomsorttom288
BAR Transport og engros dictionary58*billedetomsorttom218
BAR Grafisk dictionary57billedetomsorttom16

Tegnforklaring:

  • [Gn.] Gennemsnit for branchen. Værdier der er signifikant forskellige fra gennemsnittet er markeret med *.
  • [Dim. Gn.] Gennemsnittet for dimensionen er vist som lodrette sorte streger i figuren.
  • [Antal] Antal svar fra den pågældende BAR.

Tilbage til oversigt


Udskriv Udskriv

blank

Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø | Lersø Parkallé 105 | DK-2100 København Ø | tlf 39 16 52 00 | fax 39 16 52 01