Til forsiden
  • Til forsiden
  • Kontakt os
  • Sitemap
  • Alfabetisk oversigt
  • English version

Belønning

De ansatte kan belønnes på en række måder for deres indsats. De vigtigste former er løn, karrieremuligheder og anerkendelse. Denne dimension fokuserer på den daglige anerkendelse for at have udført et godt stykke arbejde. Belønning er en central dimension i det psykiske arbejdsmiljø, fordi den handler om oplevelsen af retfærdighed. Ansatte, der ikke modtager en rimelig belønning for deres indsats, vil ofte reagere med at sætte indsatsen ned. På den måde får virksomheden mindre produktive og engagerede medarbejdere.

Herunder fremgår gennemsnit for de 11 BAR i dimensionen Belønning.
Skalaen går fra 0 til 100 point.
God belønning i arbejdet illustreres med lange søjler, ringe belønning med korte søjler.

Sorter på branche
Sorter på gennemsnit


BrancheArbejdsmiljøRåd (BAR)Gn.Dimensionens gennemsnit = 66Antal
BAR Jordbrug dictionary72*imagesortimagetom82
BAR Bygge og anlæg dictionary68imagesortimagetom159
BAR Handel dictionary67imagesortimagetom112
BAR Service og tjenesteydelser dictionary67imagesortimagetom283
BAR Undervisning og forskning dictionary67imagesortimagetom336
BAR Privat kontor og administration dictionary66imagesorttom266
BAR Social og sundhed dictionary66imagesorttom736
BAR Finans/Offentlig kontor og adm. dictionary65billedetomsorttom274
BAR Industri dictionary65billedetomsorttom358
BAR Transport og engros dictionary65billedetomsorttom298
BAR Grafisk dictionary59billedetomsorttom22

Tegnforklaring:

  • [Gn.] Gennemsnit for branchen. Værdier der er signifikant forskellige fra gennemsnittet er markeret med *.
  • [Dim. Gn.] Gennemsnittet for dimensionen er vist som lodrette sorte streger i figuren.
  • [Antal] Antal svar fra den pågældende BAR.

Tilbage til oversigt


Udskriv Udskriv

blank

Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø | Lersø Parkallé 105 | DK-2100 København Ø | tlf 39 16 52 00 | fax 39 16 52 01