Til forsiden
  • Til forsiden
  • Kontakt os
  • Sitemap
  • Alfabetisk oversigt
  • English version

Følelsesmæssige krav

Følelsesmæssige krav opstår, når man arbejder med mennesker. Især hvis der er tale om mennesker med store problemer, meget voldelige eller vanskelige personer eller problemer, som det er vanskeligt at finde en løsning på. Det vil tit være sådan, at høje følelsesmæssige krav er et vilkår, når man arbejder med mennesker. Når det er tilfældet, er det vigtigt, at de ansatte er ”klædt på” til at tackle de følelsesmæssige krav.

Herunder fremgår gennemsnit for de 11 BAR i dimensionen Følelsesmæssige krav.
Skalaen går fra 0 til 100 point.
Høje følelsesmæssige krav illustreres med lange søjler, lave følelsesmæssige krav med korte søjler.

Sorter på branche
Sorter på gennemsnit


BrancheArbejdsmiljøRåd (BAR)Gn.Dimensionens gennemsnit = 41Antal
BAR Bygge og anlæg dictionary24*billedetomsorttom163
BAR Jordbrug dictionary24*billedetomsorttom83
BAR Industri dictionary26*billedetomsorttom362
BAR Handel dictionary29*billedetomsorttom113
BAR Transport og engros dictionary33*billedetomsorttom300
BAR Privat kontor og administration dictionary35*billedetomsorttom266
BAR Grafisk dictionary36billedetomsorttom22
BAR Finans/Offentlig kontor og adm. dictionary40billedetomsorttom276
BAR Service og tjenesteydelser dictionary40billedetomsorttom284
BAR Undervisning og forskning dictionary53*imagesortimagetom336
BAR Social og sundhed dictionary61*imagesortimagetom740

Tegnforklaring:

  • [Gn.] Gennemsnit for branchen. Værdier der er signifikant forskellige fra gennemsnittet er markeret med *.
  • [Dim. Gn.] Gennemsnittet for dimensionen er vist som lodrette sorte streger i figuren.
  • [Antal] Antal svar fra den pågældende BAR.

Tilbage til oversigt


Udskriv Udskriv

blank

Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø | Lersø Parkallé 105 | DK-2100 København Ø | tlf 39 16 52 00 | fax 39 16 52 01