Til forsiden
  • Til forsiden
  • Kontakt os
  • Sitemap
  • Alfabetisk oversigt
  • English version

Krav om at skjule følelser

At skulle skjule sine følelser er også et følelsesmæssigt krav. Dette krav findes især i arbejdet med klienter, patienter, elever og kunder. Ofte er der tale om, at man skal være høflig og venlig, selv om den pågældende kunde/klient ikke selv optræder særlig venligt eller høfligt. Også her gælder det om at være ”klædt på” til at tackle kravene. De ansatte kan fx have behov for at vide, hvor grænsen går for det, de skal finde sig i, hvis de bliver truet eller forulempet

Herunder fremgår gennemsnit for de 11 BAR i dimensionen Krav om at skjule følelser.
Skalaen går fra 0 til 100 point.
Høje krav om at skjule følelser illustreres med lange søjler, lave krav om at skjule følelser med korte søjler.

Sorter på branche
Sorter på gennemsnit


BrancheArbejdsmiljøRåd (BAR)Gn.Dimensionens gennemsnit = 51Antal
BAR Grafisk dictionary40*billedetomsorttom22
BAR Industri dictionary43*billedetomsorttom361
BAR Bygge og anlæg dictionary44*billedetomsorttom163
BAR Jordbrug dictionary45*billedetomsorttom83
BAR Privat kontor og administration dictionary49billedetomsorttom266
BAR Transport og engros dictionary51imagesorttom300
BAR Undervisning og forskning dictionary51imagesorttom336
BAR Finans/Offentlig kontor og adm. dictionary53imagesortimagetom276
BAR Service og tjenesteydelser dictionary55*imagesortimagetom285
BAR Handel dictionary56*imagesortimagetom113
BAR Social og sundhed dictionary57*imagesortimagetom739

Tegnforklaring:

  • [Gn.] Gennemsnit for branchen. Værdier der er signifikant forskellige fra gennemsnittet er markeret med *.
  • [Dim. Gn.] Gennemsnittet for dimensionen er vist som lodrette sorte streger i figuren.
  • [Antal] Antal svar fra den pågældende BAR.

Tilbage til oversigt


Udskriv Udskriv

blank

Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø | Lersø Parkallé 105 | DK-2100 København Ø | tlf 39 16 52 00 | fax 39 16 52 01